نرم افزار جنتک

نرم افزار Genetec در قالب یک بستر کلی به نام Genetec Security Center ارائه می گردد که شامل سه بخش می باشد. 


 Omnicast :1

که برای سیستم های نظارت تصویری مورد استفاده قرار می گیرد و از ویژگیهای بارز آن قابلیت پشتیبانی از طیف وسیعی از دوربینها، Video Encoderها و تجهیزات نظارت تصویری است. 

 Synergis :2
این بخش از نرم افزار Genetec برای Access Controller ها مورد استفاده قرار گرفته که باز هم در این زمینه از طیف گسترده ای از برندهای معتبر دنیا پشتیبانی می کند. 

AutoVu :3
این قسمت از نرم افزار برای بحث پلاک خوانی مورد استفاده قرار می گیرد. 

معرفی ویژگیهای نرم افزار Omnicast:

همانگونه یکی از ویژگیهای بارز این محصول پشتیبانی از طیف وسیعی از برندها می باشد، دیگر ویژگی بارز این محصول پایداری (Stability) بالای نرم افزار بوده که به راحتی می توان به عنوان یک نرم افزار مدیریت تصاویر به آن اطمینان کرد.

در این بخش به صورت کلی به بررسی ویژگی ها خواهیم پرداخت: 


 Online Maps: 1 -پشتیبانی ازاین محصول

قابلیت پشتیبانی از نقشه های Online از جمله Google Map, Google Earth و همچنین GIS Map را دارا می باشد که با استفاده از آنها می توان نقشه محل مورد وارد نرم افزار کرد و

با جانمایی دوربینها تمامی آنها را به صورت یکجا در نقشه دید و مدیریت کرد.

 

 Federation: 2
این امکان را به مدیران سیستم داده تا بتوانند تمامی سایتها و شعبه های  موجود در محل های مختلف در غالب یک سیستم تجمیع شده دیده و بتوانند آنها را مدیریت کنند. 
 

Video Trickling: 3
با استفاده از این ویژگی نرم افزار می توان زمانی که فضای ذخیره سازی از مدار خارج می باشد تمامی تصاویر را بر روی حافظه دوربین ذخیره کرد و به وصل شدن مجدد، فضای ذخیره سازی تصاویر را از SD گرفته و به فضای ذخیره سازی منتقل کرد و یا اینکه اگر برای انتقال تصویر و ذخیره سازی سازی آنها محدودیت پهنای باند وجود دارد، می توان در نرم افزار تعریف کرد که تصاویر بر روی SD ذخیره شده و در یک ساعت خاص که ترافیک  شبکه کمتر است آن را به فضای ذخیره سازی انتقال دهد. 

 

Visual Tracking: 4                                                                                                              

با استفاده از این ویژگی نرم افزار، می توان در یک تصویر قسمت های مورد نیاز را مشخص و دوربین بعدی را در همان تصویر جانمایی کرد. به عنوان مثال در یک راهرو می توان تمامی درهای موجود در آن راهرو را مشخص کرد و با یک کلیک به دوربین  بعدی را دید. این قابلیت این امکان را به کاربر می دهد تا در یک تصویر یک شئ و یا یک فرد خاص را دنبال کرده و نیازی به چینش تمامی دوربینها نداشته باشد. 

 

 Video Push :5
این امکان را به کاربر می دهد تا موبایل و یا تبلت خود را به عنوان یک دوربین در نرم افزار اضافه کرده و با استفاده از دوربین آن تصاویر را در حافظه ذخیره سازی ضبط کرده و در صورت نیاز به آن مراجعه و تصاویر  ذخیره شده را همانند یک دوربین ببینند. 

 

 Genetec Failover :6
در واقعFailover ها این امکان را به مدیران سیستم داده تا بتوانند برای هر قسمت از سیستم یک سرور را به صورت Standby قرار داده تا به محض خارج شدن سرور اصلی سرور دوم به صورت کاملاً اتوماتیک وارد مدار شده و هیچ قطعی در سیستم حاصل نشود. امکان فعال کردنFailover ها برای  بخش Directory و Archiver وجود دارد. 

 


 Remote Desk :7
این ویژگی برای مدیریتVideo Wall ها می باشد به ا ین ترتیب که با استفاده از یک سیستم می توان مانیتورها را مدیریت کرد و همچنین می توان تصاویر موجود بر روی هر LCD را با استفاده از این و یژگی و یک کلاینت مدیریت نمود.

  

Dynamic Stream Selection :8
این ویژگی  که در نرم افزار Omnicast  موجود می باشد، قابلیت انتخاب بهترین  رزلوشن را برای دوربینها با توجه به اندازه View  موجود را دارا می باشد، به این ترتیب که زمانی که  یک View 3 وجود دارد و دوربینهای  
ما 5 مگاپیکسلی هستند تصاویر  ا *3 کوچک خواهد بود بنابراین در این حالت نیازی  به دیدن تصاویر با رزلوشن 5 مگاپیکسل نیست. نرم افزار به صورت خودکار در این زمان تصاویر را به 2 مگاپیکسل تغییر داده )با  توجه به تنظیماتی که مدیر  سیستم انجام می دهد( که ا ین کار پهنای باند کمتری را نیز در شبکه اشغال می کند. 

 

9- تصمیم گیری سریع و هوشمندانه با استفاده از ویدئو آنالیتیک ها 
 ™KiwiVision زمانی که مزاحمان یا اشیاء خطرناک با تجزیه و تحلیل ویدئو شناسایی میشوند، بلافاصله کاربر را مطلع خواهد کرد.آگاهی از رفت و آمد افراد، تردد وسایل نقلیه و خودکار سازی روالهای نگهداری نرم افزار و سرور از جمله موارد اضافه شده می باشند. با تلفیق ماژولهای ویدئویی، آنالیتیکها و بررسی و  Platform دریافت هشدارها تماماً در یکپارچه انجام می شود. 

 10-شناسایی نفوذ

تنظیمات یکپارچه (ماژول Intrusion Detector) با ایجاد آلارم، هنگامی که افراد یا وسایل نقلیه وارد مناطق حساس، محدوده های امن و یا محوطه های غیرمجاز می شوند،

امنیت را تضمین می کند.

KiwiVision Intrusion  Detector  در حال حاضر با Genetec Security Center 5.7 ادغام شده است.

این ویژگی، راه اندازی و تنظیمات را ساده نموده و میتوان آن را به طور کامل در ابزار  Config Tool انجام داد.

گزارشات این ماژول به صورت لیست و عکس هایی از زمان اتفاق و ویدئو در دسترس خواهد بود. 

 


 -11 حفظ حریم شخصی از طریق ماژول داخلی 

حفظ حریم خصوصی افراد در دوربینهای نظارتی با ماژول  KiwiVision Privacy Protector امکانپذیر است، به گونه ای که افراد را در هر دو ویدئوی زنده و ضبط شده می تواند به طور خودکار

تار یا شطرنجی نماید. این گزینه در داخل و خارج از منزل و مناطق محدود و عمومی مورد استفاده قرار می گیرد. 

 

در تصویر سمت چپ تصویر افراد به صورت زنده تار یا شطرنجی میشود. 


 

 admin در تصویر سمت راست با استفاده از دسترسی و یا اشخاص با مجوز، تصاویر واقعی قابل رؤیت می باشد. 

 

 

 12-یافتن سریع اتفاقات مورد نظر 
ابزار جستجوی سریع Quick Search به شما کمک میکند تا جستجوی ویدئوی خود را برای دستیابی به نتایج سریع تر انجام دهید. هنگامی که منطقه مورد علاقه خود را تعریف میکنید، آرشیوهای شما، بر اساس فعالیت، صحنه ها را اسکن میکند و سکانس های نزدیک به اتفاق مربوطه را ارائه میدهد، بنابراین تحقیقات خود را محدودتر نموده و در زمان صرفه جویی بیشتری می کنید. 


 

 13- درک بهتر از اتفاقات با استفاده از گزارش تصویری 
گزارش گیری مرکز امنیت اکنون شامل نمودارهای پویایی است که به شما کمک می کند داده های بصری خود را تفسیر و درک کنید. سرعت در شناسایی الگوها و یافتن بی نظمی ها، بینش در تصمیمات را افزایش می دهد. 

این نوع نمودارها الگوهای فعالیتی سازمان را در یک صفحه استخراج نموده و با یک نگاه مناطق نا امن در کمترین زمان مشخص میگردند.

از دیدگاه کنترل دسترسی، تصور کنید اپراتور تمام دربها را اسکن نموده و در یک صفحه بدون نیاز به مشاهده ی گزارشات قبلی و رخدادها مطلع میگردد کدام دربها باز و کدام بسته هستند. 

 

14- threat levels

نمایش در نسخه جدید نرم افزار موبایل دسترسی به threat level از طریق نسخه وب و تغییر وضعیت هشدارها از جمله موارد اضافه شده به این نسخه میباشد. پرسنل در این زمینه می توانند به طور فوری تغییر رفتار سیستم امنیتی خود را هنگام مواجهه با شرایط اضطراری یا رویدادها تغییر دهند. 


15 - مدیریت threat levels

• در نسخه ی وب دسترسی به قابلیت های امنیتی بحرانی بدون توجه به موقعیت مکانی و مشاهده ی آلارمها و هشدارها. 

• شکاف های امنیتی را از بین ببرید و انعطاف پذیری سیستم را افزایش دهید 
 •تشخیص سریع نقاط کور با ابزار جدید Camera Coverage، میتوانید اطمینان حاصل کنید که پوشش تصویری در همه جا وجود  دارد و امنیت خود را به حداکثر برسانید.

 درPlan Managerشما به سرعت میدان دید بالقوه دوربینها را  میبینید. تنظیماتی از قبیل ارتفاع دیوار در این نسخه اضافه گردیده است.

 هنگامی که نقاط کور را شناسایی کردید، می توانید تغییرات را برای گسترش پوشش، مانند تغییر موقعیت دوربین و یا اضافه کردن دوربینهای جدید انجام دهید. هنگام پیکربندی نقشه های خود،   این ابزار به شما نشان می دهد که میدان های بالقوه مشاهده همه دوربین ها تا چه اندازه ای می باشند. 


 Genetec SynergisTM -16 

نرم افزار جدید برای تجهیزات اکسس کنترل جنتک همچنین از راهکار اکسس کنترل جدید خود به نام Synergis به زودی رونمایی خواهد کرد. این نرم افزار ، مبتنی بر IP و دارای ساختار باز است؛ ضمن اینکه امکان مهاجرت سازمان از سیستم های اکسس کنترل  قدیمی بدون خطر تهدیدات سایبری را فراهم می سازد. با کمک Synergis مشتریان نه تنها می توانند از  سرمایه و نیروی انسانی خود محافظت کنند، بلکه این نرم افزار به بهبود و ارتقای کسب و کار و تصمیم گیری های مدیران نیز کمک شایانی خواهد کرد. 


 17  - دسترسی پذیری امنیکست توجه بسیار زیادی به مکانیزم افزایش دسترسی پذیری یا  Availability دارد.

این نرم افزار با در اختیار گذاردن سرویس Failover که به عنوان پشتیبان سرویس ها عمل می کند درصد توقف سیستم را به  صفر می رساند. بدین صورت که اگر مثلا سرویس Directory به هر نحو ی به دلیل مشکل در سخت افزار یا نرم افزار در دسترس نبود سرویس Directory Over Fail که در یک سرور مجزای دیگر است به یک مرتبه وظیفه کنترل کل سیستم را به عهده می گیرد و هیچگونه اختلالی در سیستم به وجود نخواهد آمد. همچنین دسترسی پذیری داده ها نیز مورد نظر این نرم افزار بوده است و این نرم افزار با در اختیار قرار دادن سرویس  Archiving Redundant قابلیت سرویس دهی بدون وقفه را برای آرشیو تصاویر به کاربران می دهد. بدین صورت که اگر سروری که مثلا ۱۰۰ دوربین را مدیریت و آرشیو می کند به کل از کار بی افند بدون اینکه حتی ۱ Failover 1میلی ثانیه نیز وقفه در سیستم به وجود آید سرور آن آرشیور وظیفه کنترل آن دوربین را به دست  خواهد گرفت. یکی از قابلیت هایی دیگری که این سیستم دارد و می تواند به دسترسی پذیری این سیستم  کمک کند قابلیت Backup Regular است که با پشتی بانی ابزارهای NTBackup این امکان را به مدیران سیستم می دهد تا بتوانند تصاویر ویدئویی را بر روی Tape ذخیره کنند تا روزی که به آن نیاز دارند بتوانند به راحتی آن اطلاعات را بازیابی و مشاهده نمایند. 

 

19 - امکانات امنیتی: 
 این نرم افزار دارای لایه های امنیتی خاصی است که امکان تقلب یا دسترسی غیر مجاز را به این سیستم از  کاربران غیر مجاز می گیرد. علاوه بر این امنیکست تمامی مبادلات اطلاعات بین encoder و سرورهای سیستم را باستفاده از فناوری SSL 128 bit رمزگذاری می کند و از امضای دیجیتالی یا Digital Signature برای  هر فریم تصویر استفاده می کند به نحوی که اگر فریمی در تصویر جابجا شود قابل پیگیری باشد و در صورتی که حتی یک پیکسل در فریم با امضای دیجیتال همخوانی نداشته باشد آن تصویر از نظر  امنیکست تصویر  دستکاری شده است و فاقد ارزش استناد کردن است. از این قابلیت اغلب در مراکز حساس مانند موزه ها یا مراکز پلیس استفاده می شود .همچنین همانگونه که قبلا نیز اشاره شد تمامی کاربران باید از طریق مکانیزم خاصی به سیستم Login کرده و در صورت غیر مجاز بودن کاربران از ورود آن ها به سیستم جلوگیری خواهد شد. 
 

20 - مکانیزم وقایع: 
امنیکست دارای مکانیزمی است که می توان با استفاده از آن کاربران وقایع را کنترل و عکس العمل های لازم را داشته باشند

Event ها اصولا در امنیکست وقایعی هستند که از طرف Archiver  ، PTZ، دوربین ها، کاربران  O/I و اتفاق می افتد و امنیکست می تواند Action هایی مربوط به آن اتفاق داشته باشد.

مثلا رکورد کردن تصاویر را متوقف یا شروع کند یا ایمیلی را به کاربری ارسال نماید.  علاوه بر مکانیزم وقایع در امنیکست، این نرم افزار دارای سیستم مدیریت آلارم ها نیز می باشد.

این فناوری برای مواقعی است که نیاز به  عکس العمل سریع از طرف کاربران است و تصاویری که آلارم روی آن تنظیم شده است روی مانیتورها به  Alarm ی در سیستم به وجود آید آلارم مورد نظر با Event نمایش داده می شوند. وقتی Visually صورت Triggerفعال می شود و آلارم در صفحه نمایش افرادی که قبلا در لیست گیرندگان آن آلارم ثبت شده اند نمایش داده می شود. 

تشخیص چهره سیفر  SAFR
تشخیص چهره سیفر SAFR قوی ترین نرم افزار تشخیص و شناسایی چهره در جهان با دقت 99.۸7 درصد! 

قابلیت های مهم تشخیص چهره SAFR از این قرارند: 
• دقت بالای 99٫۸7 درصد در صد میلی ثانیه 
• قابلیت یکپارچگی با اغلب نرم افزار های مدیریت تصاویر 
• سادگی پیاده سازی و اجرا 
• بومی سازی ایرانی 
دقت بالای نرم افزار SAFR Face Recognition در صد میلی ثانیه: 
تشخیص چهره سیفر SAFR از یادگیری عمیق برای کمک به تشخیص تیم های امنیتی استفاده می کند. 
زمانی که یک حادثه در حال اتفاق است با بررسی توسط اپراتور نظارت یا پاسخ فوری از یک افسر امنیتی در همان نزدیکی به حل مساله کمک می کند. 
این نرم افزار بسیار دقیق است 99٫۸7 درصد و قادر به تشخیص چهره ویدئوی زنده در کمتر از ۱۰۰ میلی ثانیه می باشد. 
نرم افزار سیفر با نرم افزارهایی از قبیل: 

 Genetec security center

 Xprotect miletone

Digifort

 Avigilon
 

قابلیت یکپارچگی دارد و تشخیص چهره سیفر SAFR بطور کامل از این برند ها پشتیبانی می کند و می تواند تصاویر بازبینی را  به نمایش بگذارد. 

 

ایمن سازی با استفاده از فناوری تشخیص چهره

استفاده از فناوری تشخیص چهره در بدو ورود به اماکن و قسمت های مختلف و ترکیب آن با اکسس کنترل در مقیاس تعداد و دیتا بیس های بزرگ قدرتمندترین و بروزترین سناریو ها را دارد در بدو ورود به درب ها با استفاده از نرم افزار تشخیص چهره می توان به تمامی اکسس کنترل ها فرمان داد و حتی با توجه به تصویر بازبینی فیلم ها را در کلیه مناطق جستجو نمود.

استفاده در مقیاس بزرگ و دیتا بیس های بیشتر از 5 میلیون و جستجو در تصاویر ضبط شده از کمتر از 2۰ میلی ثانیه از قابلیت  های مهم این قول نرم افزاری می باشد .