عواملی که باید در طراحی یک زیر ساخت شبکه IP/POE سیستم نظارت تصویری در نظر گرفت!

عواملی که باید در طراحی یک زیر ساخت شبکه IP/POE سیستم نظارت تصویری در نظر گرفت!

عواملی که باید در طراحی یک زیر ساخت شبکه IP/PoE سیستم نظارت تصویری در نظر گرفت!

 

اگر یک جزء در زیرساخت نظارت تصویری تغییر کند، ممکن است سایر اجزا نیاز به تغییر داشته باشند.

اگر اطلاعات صحیح را داشته باشید، ایجاد فهرست قطعات برای زیر ساخت سخت نیست.

احتیاط: زیرساخت ها منحصر به فرد هستند. هر کدام منحصر به فرد است، بنابراین به منوهای کشویی متکی نباشید؛   اگر یک جز در زیر ساخت تغییر کند، زمان بگذارید و ببینید آیا باقی اجزا نیز نیاز به تغییر دارند یا خیر.

بیایید چند سوال و نکته را در زمان طراحی زیر ساخت شبکه برای استفاده با یک سیستم نظارت ویدئویی IP/PoE بررسی کنیم.
ابتدا باید با کالکشن پوینت های منحصر به فرد کار کنید. این می تواند وقتی باشد که تمام دستگاه ها (دوربین ها / کنترلرهای دسترسی) به یک محل روت شوند یا وقتی که برای IDF های (فریم توزیع میانی) منحصر به فرد چند مکان وجود داشته باشد.
برای هر مکان درباره موارد زیر تصمیم بگیرید:

دوربین ها و تعداد دوربین ها

تولیدکننده و تعداد هر مدل دوربین چه هستند؟ 

دانستن این مطلب در تصمیم گیری درباره نیازمندی های PoE و پهنای باند کمک می کند.
چند دوربین به این مکان می روند؟ اگر دوربین های متفاوتی از تولیدکنندگان متفاوت باشند، تمام آنها را با تعدادشان فهرست کنید.
این تعداد را بر طبق آنهایی که کمتر یا مساوی ۲۹۰ فوت یا بیشتر از ۲۹۰ فوت از اتصال شبکه و منبع PoE فاصله دارند تقسیم کنید. ممکن است به محدودیت ۳۲۸ فوتی (۱۰۰ متری) IP/PoE فکر کنید اما برنامه ریزی سنتی خم شدن کابل را در نظر می گیرد که می تواند مقاومت را افزایش دهد و عملکرد را کاهش دهد.

 

نوع کابل

چه کابلی نصب شده است؟

سیستم های موجود که از آنالوگ به IP تبدیل می شوند، احتمالا کابل کواکس یا فیبر دارند. برای کواکس تقریبا تمام سیستم های موجود RG59 دارند اما مهم است که مطمئن شویم. سیستم های بسیار قدیمی ممکن است حتی از کابل شیلد آلومینیومی استفاده کنند که احتمالا باید به خاطر مقاومت بالا تعویض شود.
سیستم های جدید از Cat 5e یا Cat 6 استفاده می کنند.

فیبر پیچیده تر است زیرا که باید ابتدا حالت را مشخص کنید، تک حالته یا چند حالته. سپس باید اندازه فیبر را بدانید که معمولا تابعی از حالت است. حالت تک معمولا ۹/۱٫۲۵ است در حالی که چند حالته می تواند بسته به فاصله ۶۲٫۵/۱٫۱۵ یا ۵۰/۱٫۲۵ باشد. در هر حال، مودم های فیبری شما باید با هر دوی این جنبه ها و پهنای باند مطابق باشند.

نوع کابل مشخص می کند آیا نیاز به تجهیزات مازاد به عنوان UTP دارید یا کابل اترنت را می توان به صورت مستقیم در شبکه به کار برد. کواکس، تک جفت و فیبر همگی نیاز به نوعی از تبدیل مدیا دارند.

طول کابل

extenders  ضروری را انتخاب کنید. همان طور که قبلا در هر کالکشن پوینت ذکر کردیم، اتصالات دستگاه خود را بر حسب فاصله به کمتر از ۲۹۰ فوت و بیشتر از ۲۹۰ فوت تقسیم کنید. برای مورد دوم، بلندترین فاصله کابل را به عنوان مرجع خود استفاده کنید و نوع extenders مورد نیاز برای مطابقت با پهنای باند و نیازمندی های دستگاه PoE را مشخص کنید. برای استفاده از هر دستگاه در مسیر مخابره باید تاثیر آن بر پهنای باند و PoE را در نظر بگیرید.

شبکه و منبع PoE (این بخش می تواند سخت ترین بخش باشد)
مدیریت متغیرها: در حالی که استانداردهای IEEE بسیاری بر اتصالات داخلی شبکه و PoE حاکمیت می کنند، مهم ترین متغیرهایی که به آن توجه داریم هیچ استانداردی ندارند. آنها از تصمیم گیری درباره بودجه PoE واقعی و نحوه برنامه ریزی PoE – البته اگر برنامه ریزی شود – تا پهنای باند سوییچ داخلی، که گهگاه سوییچ فابریک نامیده می شود و توانایی هر پورت برای تطابق با پهنای باند مورد نیاز یک دوربین متفاوت هستند.

دو نکته مهم برای در نظر گرفتن: ابتدا، پهنای باند شما باید در تمام مسیر مخابره پایدار بماند. دوم، منبع PoE شما باید قادر باشد نه تنها برق مورد نیاز برای به راه اندازی دستگاه خود و هر دستگاه دیگری در مسیر، بلکه توان شوک استارت آپ برای اجتناب از خاموشی های PoE را نیز فراهم کند.

 

جالب است بدانید، دوربین های  تحت شبکه  تولیدی و ذخیره ساز شرکت  دیدبان سیستم      سازگار با فیبرهای نوری انتقال تصاویر  می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت WWW.DIESPI.IR  مراجعه و یا با شماره تلفن  36112299-۰5۱ نمایید.